17-11-2019
Madame X Tour: Goście Specjalni

17-11-2019
Crave Part 2

17-11-2019
Like A Virgin: 35 lat

10-11-2019
Madame X Tour Fani tarcą cierpliwość

10-11-2019
Crave - numer jeden po raz 49






WHO'S THAT GIRL WORLD TOUR (1987)



Dane|Opis trasy koncertowej|Tour Book|Fakty|Klipy z trasy|



































Druga trasa koncertowa Madonny zaczęła się wtedy, gdy piosenkarka stała się już supergwiazdą. Trasa promowała dwa albumy Madonny True Blue (1986) i Who's That Girl (1987). Tournée rozpoczęło się w Japonii, gdzie nota bene policja musiała powstrzymać 25 tysięcy rozhisteryzowanych fanów, a Who's That Girl okazał się być trafnym tytułem. Madonna ukazywała się bowiem podczas 100-minutowego show w 7 bardzo różnorodnych strojach. Zmianie uległ też image artystki. I przy tej trasie współpracowała z Marlene Stewart, której autorstwa są sceniczne kreacje. Na scenie Madonna nie skakała już obwieszona bransoletkami, biżuterią i innymi akcesoriami. Mimo to i tak trafiła na listę najgorzej ubranych kobiet Blackwella.

Who's That Girl stało się nie lada wyzwaniem, ponieważ program trzeba było zaprezentować tak, aby był o atrakcyjny właśnie na stadionie, gdzie z góry zakłada się nieatrakcyjność. Nie miał, więc to być od taki bezosobowy spektakl. Show, który zaprezentowała publiczności Madonna przewyższało także pod względem muzycznym i technicznym to, co można było zobaczyć podczas Virgin Tour.Ja chciałam zrobić go właśnie bardzo indywidualnym, nawet dla tych, którzy siedzieliby daleko ode mnie. I sądzę, że to nam się udało. Oprawa estradowa była skomplikowana. Skonstruowano olbrzymią klatkę schodową, kilka poziomów ruchomej podłogi oraz gigantyczne ekrany, których można było wyświetlać wideoklipy i inne obrazy. Podczas Papa Don't Preach na tych telebimach pokazywano zdjęcia papieża lub Ronalda Regana.
Pat Leonard został ponownie dyrektorem muzycznym i klawiszowcem. To on przekonał Madonnę do tego, aby przearanżować piosenki i zaprezentować je w nowych wersjach. Towarzyszył mu zespół 6 instrumentalistów oraz 3 dodatkowych wokalistów. W przedstawieniu brało udział także trzech tancerzy z choreografem Shabba Doo i nastolatkiem Chrisem Finchem. Sama Madonna była tez lepiej przygotowana do występów. Jej głos stał się głębszy, artystka dojrzała także muzycznie. Choreografię tym razem dopracowano w najmniejszych szczegółach.

Ta trasa koncertowa przyniosła zmianę w zachowaniu Madonny. Artystka zaczęła zachowywać się jak prawdziwe diwy. Członkowie ekipy nie mogli rozmawiać z nią osobiście, tylko za pośrednictwem agentów, żeby nie przeszkadzać w jej pracy. Piosenkarka ma nadal problemy z zapamiętywaniem nazwisk, ale nie próbuje nawet tego przezwyciężyć. Nie zapoznaje się z nikim z kim nie ma zamiaru współpracować przez dłuższy czas.
Tancerzom też nie wolno było rozmawiać z Madonną, zmieniło się to dopiero podczas Blond Ambition Tour. Muzykom nie wolno było na nią spojrzeć, chyba, że występowali z nią na scenie. Jakby tego było mało, artystka wydała zarządzenie by podczas zejścia i wejścia na scenę menadżerowie zasłaniali ją prześcieradłami przed oczami gapiów.
Kolejne życzenia dotyczyły garderoby, która zawsze musiała wyglądać tak samo. Wymieniano więc dywany, ściany malowano zawsze na różowo, wstawiano nowe meble. Poza tym ściągano tyle meksykańskiego jedzenia, że starczyłoby dla głodnego pułku.
Freddy De Mann, były menadżer Madonny, stwierdził, że sposób przedstawiania żądań zmuszał współpracowników do poświęcania jaj całkowitej uwagi.

Punktem kulminacyjnym amerykańskiej części trasy, a może i całego tournee, okazał się byc koncert 13 lipca 1987 roku. Wtedy Madonna zagrała dobroczynny koncert w Madison Square Garden w Nowym Jorku. Zebrano wtedy ponad 400 tysięcy dolarów na badania naukowe nad AIDS.
Nie chciałabym robić z tego jakiejś ponurej okazji,ale AIDS jest bolesną i tajemniczą chorobą, która ciągle wymyka się naszym umiejętnościom. - powiedziała wtedy Madonna. Live To Tell poświęciła pamięci jednego z przyjaciół - ofierze AIDS. Ten utwór stał się także punktem kulminacyjnym show. Madonna śpiewała go w stylu dramatycznym. Sama na scenie, ponad nią ekran, na którym widniała jej twarz w olbrzymim powiększeniu.
Who's That Girl zakończyło się koncertem w Turynie, który zarejestrowano w całości i wydano jako "CIAO ITALIA!". Ogółem Madonna wystąpiła w 24 miastach, przed 2 milionami widzów na 3 kontynentach.