19-09-2018
MDNA Skin - now reklama

16-09-2018
Madonna vs. Gaga: tabloidy generują plotki

16-09-2018
Kolejny list na aukcji

16-09-2018
Nile Rogers o Madonnie

15-09-2018
Lourdes na New York Fashion Week







Harper's Bazaar:Bea Åkerlund o pracy z Madonną
Dodane przez: Angelus
data:11-08-2018
źródło: harpersbazaar.pl
Facebook Twitter Google Digg Reddit LinkedIn Pinterest StumbleUpon Email


Harper's Bazaar także dołącza do grona pism świętujących nadchodzące urodziny Madonny. Bea Åkerlund jest nie tylko żoną Jonasa Åkerlunda, z którym Królowa Popu pracuje przy projektach filmowych rozpoczynając od teledysków, a kończąc na filmach.

Bea także pracuje z artystką, jednak w innej roli niż mąż. Stylistka przeobraża Madonnę na potrzeby sesji zdjęciowych i występów. Dlatego też warto z nią porozmawiać o Madonnie, co też uczynił polski Harper's Bazaar.

- Czy właśnie w tej chwili dzwonisz do mnie z Polski? – kiedy Bea Åkerlund zadaje mi tak oczywiste pytanie, uznaję, że żartuje. – Tak – odpowiadam twierdząco. Jestem zaskoczony, nie spodziewałem się takiego pytania od mojej rozmówczyni. Ale to, co wydarzyło się później, przerosło moje najśmielsze oczekiwania. – Posłuchaj – nakazuje podekscytowanym głosem. W tym momencie mój gość postanawia zaskoczyć mnie po raz drugi, decydując się na kontynuację rozmowy w języku polskim! – Rozumiesz po polsku? – pyta z dumą w głosie. Nie potrafiłem ukryć swojego zachwytu. Wiedziałem, że Bea jest Szwedką, polskiego pochodzenia, ale nie wiedziałem, że tak dobrze mówi po polsku. Jak się okazało w dalszej części rozmowy, matka stylistki pochodzi z Krakowa.

Po raz pierwszy rozmawiałem z Beą ponad rok temu, bo 16 marca 2017 roku. Pamiętam dokładnie ten dzień, ponieważ mój ojciec miał wtedy urodziny. To była bardzo niekonwencjonalna godzinna wideo rozmowa na Skypie, w trakcie której artystka pokazywała mi między innymi swoją stylizację. Nie ukrywam, że byłem zaskoczony taką formułą wywiadu, którą zaproponowała stylistka Madonny. Kiedy przygotowywałem listę nazwisk do specjalnego cyklu, poświęconego artystce, nie mogło jej zabraknąć. Natychmiast skontaktowałem się z asystentką B., która nie kryła swojej ekscytacji projektem i od razu umówiła nas na rozmowę.



O czym myślisz, kiedy słyszysz imię Madonny? – nieśmiało zadaję pierwsze pytanie. – Za każdym razem, kiedy odbieram telefon z jej biura, moje serca zwalnia, po czym gwałtownie przyspiesza. – odpowiada niemal natychmiast. – Wiem, że czeka na mnie intrygującego wyzwanie. - A która piosenka jest twoją ulubioną? – dopytuję z ciekawości. – „Vogue” będzie zawsze moim ulubionym utworem. Prawdziwy klasyk, który definiuje pewną epokę – uzasadnia swoją odpowiedź. B. Jest żoną Jonasa Åkerlunda, wybitnego, szwedzkiego reżysera teledysków i filmów, który stworzył większość klipów Madonny po roku 2000. W związku z tym, że Bea pracuje u boku męża, pytam, który teledysk jest jej faworytem. – Uwielbiam „Ghosttown”, które stworzyłam wspólnie z mężem – zachwyca się. – Teledysk utrzymany jest w naszej ulubionej stylistyce, dlatego z oczywistych względów jest to mój numer jeden.




W 2012 roku Bea pracowała z Madonną nad występem w trakcie Super Bowl, który, jak sama przyznaje, jest jej największym osiągnięciem w karierze. Ikona pop pojawiła się w kostiumie Kleopatry, zaprojektowanym przez Riccardo Tisci, ówczesnego dyrektora kreatywnego domu mody Givenchy. Gdy rozmawiamy o pamiętnym występie Madonny, nie dziwi mnie odpowiedź B., która momentalnie wybiera ten z 2012 roku. – Dla mnie nie będzie innego występu, który konkurowałby z tym w trakcie rozgrywek Super Bowl – przyznaje. – To był performance w najlepszym wydaniu bijący wszystkie możliwe rekordy. - W jednym z wywiadów stylistka wyznała, że dzięki Super Bowl Madonna nauczyła ją, jak być lepszą wersją samej siebie. Kiedy dopytuję się o to, jak poznała legendę muzyki pop, stylistka przywołuję historię sprzed piętnastu lat. – Pierwszy raz poznałam Madonnę dzięki mojemu mężowi, Jonasowi, który w 2003 roku wyreżyserował teledysk do utworu „American Life”. Pamiętam, że przedstawił nas sobie w restauracji Chateau Marmont, kiedy wróciłam z wakacji – wspomina Bea po chwili. – Kiedy byłam małą dziewczynką, ubierałam się tak jak ona w pierwszych teledyskach. Nosiłam kabaretki i kolorowe bransoletki, miałam także mocny make-up i natapirowane włosy. To były tak naprawdę moje pierwsze wspomnienia związane z Madonną. - A który okres w jej karierze jest ci najbliższy? – ciągnę B. za język. – Uwielbiam wszystkie etapy! Jednak, gdybym miała wybierać, wybrałabym okres „American Life” i trasy koncertowej „Re-Invention” – niezapomniany i najbardziej kultowy.


B. miała przyjemność pracować z ikoną muzyki pop przy najważniejszych wydarzeniach muzycznych. Poza wspomnianym przeze mnie Super Bowl w 2012 roku, to ona była odpowiedzialna za stylizację artystki w trakcie Billboard Music Awards w 2016 roku, kiedy Madonna złożyła hołd zmarłem przyjacielowi, Prince’owi. To również B. stylizowała sesję artystki w 2013 roku dla amerykańskiej edycji magazynu Harper's Bazaar . – Jak współpraca z legendą zmieniła jej życie? Zmieniała na wielu płaszczyznach – przyznaje. – Dzięki niej stałam się lepszą stylistką i otworzyły się przede mną możliwości, o który marzy każdy człowiek. Nauczyłam się, że wszystko jest możliwe, tylko należy słuchać własnego serca i podążać za marzeniami. - Co inspiruje cię w Madonnie? – Myślę, że przede wszystkim jej etyka pracy i dbałość o każdy szczegół – przyznaje z podziwem. - No dobrze,a czego dzisiejsza młodzież może się od niej nauczyć? – dodaję po chwili. – Świadomości, że rzeczy nie przychodzą tak łatwo, jak to się wielu osobom wydaje. Trzeba ciężko pracować, aby osiągnąć zamierzone rezultaty. Czy potrafimy sobie wyobrazić muzykę pop bez Madonny? Oczywiście, że nie, jest tylko jedna Królowa i jest nią Madonna. - A czego chciałabyś życzyć artystce z okazji zbliżających się urodzin? – zadaję ostatnie pytanie mojej rozmówczyni. –Nigdy się nie poddawaj. Błogosław nas swoją muzyką i porywającymi koncertami.

Bea Åkerlund należy do ścisłej czołówki najlepszych stylistów na świecie. Ostatnio współpracowała
z duetem fotografów, Mertem Alas i Marcem Piggott nad najnowszą okładką płyty Nicki Minaj, natomiast ze Steven Kleinem pracowała przy teledysku Minaj „Chun-Li”, pochodzącym z najnowszego albumu, którego premiera zaplanowana jest na 17 sierpnia tego roku. W tym sezonie premierę miała także autorska kolekcja zaprojektowana przez Szwedkę dla IKEI, „OMDELBAR”, w skład, której wchodzą 33 elementy i produkty, między innymi szklane wazony w kształcie ogromnych kapeluszy czy poduszki w kształcie serca. Wraz z Kentem Beldenem stworzyła The Residency Experience, showroom, który reprezentuje projektantów z całego świata, dając im tym samym, szansę na zaistnienie w świecie mody.