15-10-2017
Darlene Lutz vs. Madonna

15-10-2017
Madonna już z wizą

14-10-2017
Limitowane Like a Virgin i Ray of Light

14-10-2017
Madonna dalej promouje MDNASkin

14-10-2017
Erotica WO 12"






A CERTAIN SACRIFICE




W sierpniu 1979 roku Madonna wróciła z Europy do Stanów. Starała się o rolę w różnych projektach filmowych. Odrzucono jej kandydaturę do Footlose i serialu Fame. Wtedy dwudziestolatka znalazła ogłoszenie w Backstage zamieszczone Stephena Jona Lewickiego, który był na ostatnim roku studiów w nowojorskiej University Film School. Miał to być pierwszy projekt filmowy Madonny, jej pierwsza rola filmowa. Madonna grała już wcześniej w kilku projektach filmowych. Jak sama mówiła: Nie miały fabuły, były to po prostu luźne scenki, które zmuszały widza do myślenia o tym czy owym. Robiłam w nich wiele szalonych rzeczy. Madonna wysłała swoje zdjęcia, dwa kolorowe formatu 3X5 i jedno czarno-białe formatu 8X10, i odręcznie pisany trzystronicowy życiorys. Jak wspomina Lewicki: Poszukiwałem wtedy cholerycznej, seksownej i władczej dwudziestolatki, która umiała grać. Dostałem około trzystu ofert, z których większość zawierała słodkie zdjęcia formatu 8X10 i życiorysy pełne przechwałek na temat rólek w teatrzykach letnich, a wszystkie były potwornie nudne. Lewicki jeszcze do dzisiaj ma ten życiorys artystki, który przechowuje jako pamiątkę. Fragment życiorysu Madonny:
Urodziłam się i wychowałam w Detroit w stanie Michigan, gdzie zaczęła się moja kariera w atmosferze drażliwości i dojrzewania. Kiedy miałam piętnaście lat, zaczęłam brać regularne lekcje tańca, słuchać muzyki barokowej i powoli, ale skutecznie rozwijać w sobie niechęć do kolegów ze szkoły, nauczycieli i szkoły średniej w ogóle. Jedynym wyjątkiem było kółko teatralne.

Nagle znalazła się dziewczyna, w której dostrzegałem interesujące możliwości. - wspomina Lewicki. Zauważył także, że urodził się tego samego dnia i tego samego roku co Madonna. W zdjęciach Madonny miało być cos niezwykłego. wyglądała na nich seksownie, jednak nie było w nich zepsucia i rozpusty. Tak mówił o nich Lewicki: Dostawałem przeróżne zdjęcia i listy od dziewczyn, które wyglądały jak dziwki,a chciały być aktorkami, i od aktorek, które chciały być dziwkami. Zdjęcia Madonny były jakieś inne. Na jednym z nich nakładała sobie szminkę różowym palcem siedząc, zdaje się na dworcu autobusowym. Było w tym coś kuszącego, a jednocześnie jakaś delikatność i niewinność, które naprawdę mnie fascynowały. Wiedziałem, że muszę się z nią spotkać.
Zaprosił Madonnę do spędzenia z nim kilku chwil w Washington Square Park, gdzie przyszła ubrana w obcisłą czerwoną minispódniczkę. Wywarła na nim piorunujące wrażenie. Natychmiast przypadła mu do gustu miała silną osobowość, charyzmę dzięki której stała się gwiazdą. Powiedział wprost Madonnie, że idealnie nadaje się do tej roli w jego awangardowym, niekonwencjonalnym filmie. Obserwując jej zachowanie, można było sobie pomyśleć, że niejednego już w życiu dokonała. Była silna. - wspomina Lewicki.
Lewicki zatrudnił Madonnę w swoim niskobudżetowym projekcie. Film pod tytułem Certain Sacrifice [pl.Pewna ofiara] opowiadał historię Bruny - dziewczyny mieszkającej w post punkowym Nowym Jorku. Prowadzi3a zepsute i zwariowane życie. Zakochała się w Dashielu [Jeremy Pattnosh], łotrze z przedmieścia. W pewnym momencie Bruna zostaje zgwałcona w toalecie baru przez kierowanego manią pożądania Raymonda Halla. W akcie zemsty Bruna i jej chłopak zatrudniają maniaków seksu by dokonali na jej gwałcicielu stanistycznego obrzędu złożenia go w ofierze. Sama scena gwałtu nie jest pokazana w filmie. Jedyną rzeczą jaką na niego wskazuje jest zakrwawiona i posiniaczona Bruna, która wydostaje się z toalety baru. Sama scena gwałtu nie jest pokazana w filmie. Jedyną rzeczą jaką na niego wskazuje jest zakrwawiona i posiniaczona Bruna, która wydostaje się z toalety baru.

Mimo faktu, że Madonna była nowicjuszką w zawodzie to na planie filmu zaskakiwała swoją pewnością siebie. Grała tak jakby miała swoją charakteryzatorkę, garderobianą i całą świtę - a przecież tak nie było. Była atrakcyjną, nieznaną, młodą kobietą, która ściągała na siebie uwagę. Już wtedy używała tylko imienia, pamiętając, że wszelkie gwiazdy u szczytu swojej sławy były znane pod jednym imieniem: Marylin, Dietrich, Gable, Garbo, Liz, Brando. Myślę, że Madonna chciała dołączyć do tej plejady gwiazd o jednym imieniu. - wspomina Russel Lome, który pojawia się w obscenicznej scenie miłosnej z Madonną.

Film Lewickiego kręcono w częściach. Pierwsza z nich powstała w październiku 1979, a druga w listopadzie 1981. Jednak wydano go dopiero w 1985 roku jedynie na vhs. W Japonii ukazał się pod tytułem Rape. W 2004 roku film ukazał się także na dvd. Niskobudżetowe projekty z początkującymi aktorkami bywają rzadko zauważane. Nie inaczej było i z tym filmem.A Certain Sacrifice okazał się filmem mało zasługującym na uwagę, lekko zahaczającym o soft porno. Scenariusz jest zagmatwany - wymaga dużego skupienia do widza, muzyka też pozostawia wiele do życzenia, a gra Madonny - trochę sztuczna i amatorska. Mimo to jest to ważny element w filmografii artystki. W filmie są też krótkie sceny, w których Madonna śpiewa. Są to dwie piosenki uznawane za pierwsze nagrania Madonny: Let the sunshine in z musicalu Hair i Raymond Hall must die.

na podstawie: J.Randy Taborelli - Madonna,Biografia intymna